Hvorfor gjør vi dette?
Vi på Alstahaug parkering møter mange som ikke skjønner hvorfor. Grunnen er at veien er noe for smal for tre biler i bredden. De fleste Sandnessjøværinger som har kjørt i byen lenge har nok vært borti nestenkollisjoner, eller kjørt med hjertet i halsen når de vet at de kjører for nært parkerte biler, som, hvis de åpner døra vil forårsake…… vel, dere skjønner.
Dette skapte også problemer for brøytemannskap og vedlikehold.

