Soneparkering utvidet til V/SV siden av Sandnessjøen Dagligvarer. Torolvsgt 60

Hvorfor gjør vi dette? 

Vi på Alstahaug parkering møter mange som ikke skjønner hvorfor. Grunnen er at veien er noe for smal for tre biler i bredden. De fleste Sandnessjøværinger som har kjørt i byen lenge har nok vært borti nestenkollisjoner, eller kjørt med hjertet i halsen når de vet at de kjører for nært parkerte biler, som, hvis de åpner døra vil forårsake…… vel, dere skjønner.

Dette skapte også problemer for brøytemannskap og vedlikehold.